راهنمای سایت
جستجو:
ورود کاربران
 
 
فراموشی کلمه عبور
رای دهید

خسته اید ؟

15 توصیه برای خواب بهتر و زیبایی بیشتر . 

می دانیم که شما خوب نمی خوابید در نظر سنجی ای که اخیراً از سوی موسسه ملی خواب انجام گرفت دریافتند که هفتاد و شش درصد از بزرگسالان دارای فرزند اغلب درگیر مشکلات خواب هستند و به طور متوسط فقط شش تا هشت ساعت در شب می خوابند. (موسسه، پیشنهاد هشت ساعت خواب در شبانه روز را می دهد. )

ما همچنین می دانیم که نبود خواب کافی چه بر سر شما می آورد رنگ و روی زرد. چشم های پف کرده تیره و تار و سر درد شدید.

خوشبختانه متخصصان زیبایی هم به پیکار برای خواب بهتر پیوسته اند.

در این جا توصیه های آنها را برای خواب بهتر آورده ایم :

 

رایحه هایی برای خواب نوشین

بسیاری از عطرها رایحه های خاصی دارند که به شما و بدن تان کمک می کنند که استراحت کنند و آسان تر به خواب فرو روید. ما از گریستوفر بروسیس، عطرساز، خواستیم که به ما بگوید که چه عطرهایی آرامش بخش هستند :

 

استوقدوس

بروسیس می گوید : « این بوی ملایم گیاهی، بیشترین تاثیر را در خوابیدن دارد که به طور وسیعی استفاده می شود. »

 از سوی دیگر در تحقیقی که از سوی موسسه تحقیقاتی بو و مزه در شیکاگو انجام گرفته است. ثابت شده است که روغن استوقدوس باعث ایجاد آرامش می شود.

 

بابونه

رایحه بابونه برای معالجه بیخوابی از قدیم استفاده می شده است. این بو همچنین باعث بهتر شدن درد مفاصل می شود ( که به اعتقاد موسسه ملی خواب یکی از عوامل مشکلات خواب در هفتاد و شش درصد از افراد مبتلا به این بیماری است. )

 

شکوفه زیرفون

که اغلب در فرانسه به عنوان ماده آرامش بخش چای های گیاهی استفاده می شود. از این بو در عطرها هم استفاده می کنند.

 

کندر و چوب سدر

درست است که گل نیستند اما این دو ماده چوبی باعث می شوند که شما تنفس عمیق تری داشته باشید و در نتیجه مغز شما اکسیژن بیشتری دریافت کند که ایجاد آرامش بیشتری می کند.

 

چه بخوریم تا خواب راحت تری داشته باشیم

تریس فرانزیس، مدیر امور تغذیه در مرکز توریستی آب گرم شبه جزیره در نیویورک این چیزهای خوردنی را برای خواب راحت توصیه می کند.

 

آب زیاد بنوشید

وقتی شما در طول روز آب کافی نمی خورید  (بله. شما روزانه به هشت لیوان آب نیاز دارید). آهنگ طبیعی روزانه بدن تان به هم می خورد و همین باعث به هم خوردن الگوهای خواب شما می شود.

 

میزان مصرف تریپتوفان را افزایش دهید

این اسید آمینه ضروری باعث افزایش ترشح سروتونین می شود ماده فرا رسان عصبی ای که به آرامش و خواب شما کمک می کند. سعی کنید برای شام خود از غذاهایی که دارای تریپتوفان زیادی است استفاده کنید حدود صد گرم ماهی یا گوشت مرغ، یک لیوان شیر، چند قاشق بستنی.

 

مصرف کربوهیدرات بیشتر

مواد غنی از کربوهیدارت هم باعث افزایش ترشح سروتونین می شود.

به عنوان یک غذای سبک عصر گاهی ماست و میوه حاوی سروتونین یا در هنگام خواب شیر و بیسکویت بخورید.

 

حرف های خصوصی

در هتل بنجامین در مرکز منهتن، خوابیدن مسئله ای بسیار جدی است که هتل آن را تضمین کرده است.اگر شما نتوانید خوب بخوابید هتل هزینه اقامت را به شما باز می گرداند. در این جا ویژگی چند تا از بالش های معروف این هتل و شرح آن را برای شما آورده ایم :

 

بالش زیبای ساتن

که خطوط طرح آن باعث می شود که بر استخوان ها و پوست صورت فشار وارد نشود و گفته می شود که باعث کم شدن چین و چروک های صورت در طول زمان می شود. همچنین این بالش کمک می کند که موهای تان به هم نریزد در نتیجه صبح ها با موهای آشفته بیدار نخواهید شد.

 

بالش ضد خرخر

که باعث می شود سر و چانه شما (یا شوهرتان) در حالتی قرار گیرد که خرخر نکنید.

بهترین بالش در این هتل بالش رویای سوئدی است که الیاف آن به شکل سر و گردن شخصی که خوابیده است در می آید.

 

چه طور زود دوباره به خواب رویم !

شما بالاخره موفق شدید که بخوابید که ناگهان کوچولویی به کنار تخت شما می آید و می گوید که خواب بد دیده است. حالا چه طور می توانید به سرزمین افسانه ای خواب باز گردید؟

کیت هامیلتون، متخصص رفتار درمانی در مرکز خواب کانیون زیچ، واقع در توکسون، در ایالت آریزونا می گوید : « فکر کنید که یک خرس هستید در جستجوی تاریکی و سرما باشید محیط  های این چنین باعث تغییرات روحی در شما می شوند. »

تاریکی باعث می شود حرارت بدن شما کاهش پیدا کند و سوخت و ساز بدن تان کندتر شود و باعث آزاد شدن ملاتونین می شود همه این ها باعث می شود که شما به خواب روید.

حتی درخشش صفحه ساعت ممکن است باعث شود بعضی ها نتوانند بخوابند پس ساعت را طوری قرار دهید که آن را نبینید و اتاق را کاملاً تاریک کنید. 

اتاق سرد همچنین باعث خواب عمیق می شود هوای اتاق را خنک نگهدارید اما روی خود را بپوشانید تا گرم بمانید.

هامیلتون پیشنهاد می کند که اگر باز هم نمی توانید به خواب روید ، اتاق خواب خود را ترک کنید و در اتاقی با نور کم تلویزیون نگاه کنید تا احساس خواب آلودگی کنید.

 

 

گردآوری و تنظیم : نایس کلوب

برگرفته از کتاب ماهی یکبار بانو،  مترجم : گروهی از مترجمین انتشارات اندیشه عالم

 

برچسب ها:


مطالب دیگر:

اشتراک
نظر شما
نام:
نظر:  
عضویت در خبرنامه نایس کلوب
  
جستجو در سایت بر اساس کلمات کلیدی:

صفحه اصلی | درباره ما | قوانین و مقررات سایت | تماس با ما | راهنمای سایت | تبلیغات در سایت
عضویت در سایت | معرفی سایت به دوستان

E-mail: info@nicecloob.com
Phone: 09198145162 - 09381578776
آدرس: بابل - خیابان بابلسر - کوچه آخوندی - ساختمان مانلی
مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.
لطفاً پیش از استفاده از سایت صفحه راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت بدان معناست که شما قبلاً صفحه راهنمای سایت را مطالعه کرده و به مفاد آن واقفید.

به نایس کلاب امتیاز دهید