راهنمای سایت
جستجو:
ورود کاربران
 
 
فراموشی کلمه عبور
رای دهید

نکات ضد پیری در میانسالی (بخش اول)

نکات ضد پیری در میانسالی (بخش دوم)

نکات ضد پیری در میانسالی (بخش سوم)

 

نکات ضد پیری در میانسالی بخش چهارم

16- با آفتاب دوست باشید

انسان آفتاب نیاز دارد آفتاب باعث خوش خلق و خو شدن و تقویت استخوان ها می شود اما نباید بیش از اندازه در معرض آن قرار بگیرید چون این دوست می تواند به دشمنی خطرناک برای شما بدل شود و کاری کند که پوستتان به گونه ای ترمیم ناپذیر پیر به نظر آید.

 

حمام آفتاب عاقلانه

برنزه کردن پوست هنر است شما با برنزه شدن بدن خود را به بهترین نحو قادر به تولید ملانین می کنید (رنگدانه های طبیعی پوست که با پر رنگ تر شدن از پوستتان محافظت می کنند.) شما می توانید این کار را به گونه ای تدریجی با قرار گرفتن در معرض آفتاب انجام دهید. اما باید از قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید یعنی زمانی که به طور عمودی می تابد اجتناب ورزید چون در آن حالت قدرت نفوذ نور بیشتر و عمقی تر است ( ساعت های پیش و پس از نیمروز) همیشه در هنگام آفتاب گرفتن کرم ضد  آفتاب استفاده کنید. با توجه به رنگ  و نوع پوستتان می توانید SPFهای مختلف را انتخاب کنید.

ابتدا از کرم های قوی تر استفاده کنید اما پس از مدتی که ملانین تولید شد می توانید نوع ضعیف تر  آن را مورد استفاده قرار دهید.

 

سعی کنید برنزه کردن را خودتان انجام دهید

یک هفته پیش  از رفتن به مسافرت پوست خود را در سالن های مراقبت از پوست آماده کنید. طبق برنامه یک لایه برداری ضعیف انجام دهید. (برداشتن لایه مرده پوست)  ماساژ با دست , ماساژ با روغن های ویژه پوست شما را براق می کند. سپس می توانید از کرم های  برنزه کننده استفاده کنید . این مواد که اساس اآنها را اسیدهای میوه –آلفا هیدروکسی اسید –تشکیل می دهند. از سبزی ها و میوه ها گرفته می شوند باید همراه با کرمهای ضدآفتاب مورد استفاده قرار گیرند تا برنزه شدن را تقویت کنند. شما می توانید با خوردن کپسول های خورشید این کار را از درون تقویت کنید. این کپسول ها حاوی مواد کاروتن و سلنیوم هستند حتما پیش از مصرف کپسول با پزشک مشورت کنید. مصرف زیاد کاروتن برای کبد ضرر دارد .

 

نکات طلایی

- از تماس آفتاب با نوک سینه هایتان جلوگیری کنید چون این کار احتمال خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

- همیشه با کرم های ضد آفتاب از دست ها صورت، گردن و شانه های خود محافظت کنید.

- در هنگام تعطیلات و مسافرت هر روز عصر حتماً از کرم های بعد از آفتاب یا کرم تقویتی بدن استفاده کنید.

 

17- به هم ریخته اید ؟ کاری انجام دهید

نداشتن انرژی همیشه به یائسگی مربوط نمی شود شما ممکن است در هر سنی احساس خستگی کنید. هر چند در حدود پنجاه سالگی اغلب زنان احساس خستگی و به هم ریختگی می کنند. نمی توانید آن را نادیده بگیرید.

 

با پزشک مشورت کنید

خستگی و بی رمقی انسان عوامل متعددی دارد. ممکن است بر اثر کمبود ویتامین و مواد معدنی باشد. برای مثال کمبود پتاسیم باعث احساس خستگی در عضلات می شود. با پزشک مشورت کنید احتمال دارد به شما پیشنهاد کند که آزمایش خون انجام دهید و مشکلات مربوط به قند خون تیروئید و کم خونی را بررسی کنید.

 

هفت پیشنهاد برای غلبه بر خستگی

به طور ناگهانی احساس خستگی به شما دست داد روش درمانی کاملاً مناسب وضعیت خود را انتخاب کنید.

- در حدود بیست دقیقه در محیطی  آرام پیاده روی یا دوچرخه سواری کنید.

- حتی اگر عاشق قهوه هستید به جای آن یک لیوان بزرگ  آب بنوشید. همیشه یک بطری آب معدنی همراه داشته باشید.

- پنجره اتاق را باز کنید تا کمی هوای تازه داخل شود. دوباره آن را ببندید و سپس از افشانه (اسپری) های معطر مخصوص رایحه درمانی مانند روغن یاسمن، نعناع یا اکالیپتوس استفاده کنید.

- پنجاه الی شصت بار در جا پرش کوچک کنید. با این کار اکسیژن وارد خون شما می شود و انرژی می گوید :

- زمانی که هوا روشن و آفتابی است از منزل بیایید و زمانی که هوا تاریک و ابری است همه چراغ ها را روشن کنید.

- دست کم دوازده بار از سطح دیافراکم نفس بکشید. ( نکته 3 را بخوانید) .

- تا جایی که می توانید بخندید. هیچ چیز به اندازه خندیدن به شما کمک نمی کند.

 

آیا می دانستید ؟

در دوران یائسگی بسیاری از زنان تحت تاثیر بازگشت احساس خستگی قرار می گیرند. این زنان معمولاً دوران یائسگی سختی را خواهند داشت و نمی توانند به راحتی  آن  را بپذیرند. احساس خستگی می تواند به علت افزایش مشکلات روانی و یا بر اثر عوامل دیگری نظیر کم خونی به وجود آید.

- همچنین ممکن است به علت کاهش هورمون های بدن باشد. در هر صورت سرچشمه مشکل باید فوری پیدا شود و. پس از تشخیص درمان موثر برای آن انجام پذیرد.

- پزشک عمومی پس از بررسی علت های کبود مواد غذایی یا بیمار یهای جسمانی چنانچه مشکل مربوط به کمبود استروژن باشد می توانید درمان با جایگزین های هورمونی (HRT) را آغاز کند. از سوی  دیگر اگر احساس خستگی و بی رمقی مربوط به مشکلات روانی باشد باید هر چه زودتر به مشاوره و روان شناسی مراجعه کنید.

 

نکات کلیدی

- بیشتر وقت ها احساس خستگی، به علت کمبود  اکسیژن خون است برای اصلاح این وضعیت به هوای آزاد بروید و نفس بکشید .

- تمرین های یوگا انجام دهید. اگر به طور مرتب یوگا انجام دهید می توانید سطح انرژی بدن تان را بالا ببرید.                                                                                                     

 

18- بخندید، خندیدن شایسته شماست؟

نداشتن انرژی همیشه به یائسگی مربوط نمی شود. شما ممکن است در هر سنی احساس خستگی کنید. هرچند در حدود پنجاه سالگی اغلب زنان احساس خستگی و به هم ریختگی می کنند. نمی توانید آن را نادیده بگیرید !

 

همیشه دندان های سفید داشته باشید

با بالاتر رفتن سن، مینای دندان ها پر منفذتر می شود و دندان رنگ را راحت جذب می کند. سیگار، قهوه و چای بیشترین عامل زرد شدن دندان ها هستند. برای پیشگیری از تغییر رنگ دایم دندان ها از شستن و مسواک زدن آن ها غافل نشوید (حداقل دو الی سه بار در روز هر بار در حدود دو دقیقه). مسواک های برقی بسیار موثرترند و شما می توانید بین دندان ها را به راحتی بشویید. نوعی بی کربنات سدیم (جوش شیرین) در داروخانه ها موجود است که می توانید آن را همراه با خمیر دندان خود مورد استفاده قرار دهید. سالی دوباره به دندان پزشک مراجعه و دندان های خود را جرم گیری کنید.

 

مراقب بوی دهان باشید

بوی بد دهان برای کسانی که شاهد خندیدن شما هستند ناخوشایند است. اگر مطمئن نیستید که دهانتان بو می دهد یا نه، از نزدیکان یا دوستان خود بپرسید. خیلی از افراد به این موضوع اهمیت نمی دهند و ناخواسته و ندانسته در اطرافیان احساس ناخوشایندی به وجود می آورند. اطرافیان نیز این مسئله را گوشزد نمی کنند. علت بوی بد دهان ممکن است مربوط به استرس دستگاه گوارش (یبوست) یا رژیم غذایی نامتعادل باشد. با پزشک خود در این باره مشاوره کنید. ممکن است علت آن به خرده غذای مانده در میان دندان هایتان مربوط باشد. هر چه سن بالا تر برود. این مشکل نیز شدت پیدا می کند چون لثه ها ضعیف تر می شوند. بنابراین حتماً پس از خوردن غذا هم در محل کار و هم در خانه دندان هایتان را با مسواک برقی و دهان شوی بشویید و سپس از خوشبو کننده استفاده کنید.

 

آیا می دانستید؟

- در آگهی های تبلیغاتی معمولا افرادی را نشان می دهند که بلند و زیبا می خندند اما در حقیقت چهره ها اغلب عبوس و درهم است. جای تاسف است چون چهره گشاد و خندان نه تنها برای اطرافیان خوشایند است بلکه به خود ما نیز روحیه می دهد. بالا بردن گوشه لب ها که به طور طبیعی پایین افتادگی پیدا می کنند و لبخند زدن نه تنها عضلات صورت را تحریک و تقویت می کند. بلکه از افتادگی و شل شدن بخش های پایین صورت و گردن جلوگیری به عمل می آورد . در سنین پس از پنجاه بیشتر حالت صورت ما تا حد زیادی به حالت هایی که به چهره مان می دهیم بستگی دارد.

- برای پیشگیری از افتادگی بیشتر تا جایی که امکان دارد بخندید و این کار را روزی چند بار تکرار کنید بلند بخندید و دهان را با گفتن حروف Xو Uورزش دهید.

 

نکات کلیدی

- خندیدن برای سلامت مفید است. خندیدن باعث ترشح گلوبولین های ایمنی A، که تقویت کننده دستگاه ایمنی بدن است می شود.

- برای اینکه نفسی خوشبو داشته باشید. کاری را بکنید که آسیایی ها (مردمان جنوب شرق آسیا )انجام می دهند. با قاشقک های  استیل سطح زبان خود را صیقل دهید. با این کار باکتری های سطح زبان خارج می شوند.

 

19- تصور نکنید که از مردان کمتر هستید

برای آنکه جوان زیبا و فعال و پر جنب و جوش باقی بمانید باید خیلی انرژی مصرف کنید. برای رضایت خودتان –بله –اما بالاتر از همه برای راضی کردن آنان وقتی همه این تلاش ها شما را کمی فرسوده کرد به آن ها هم نگاهی بیندازید. همسران شما هم دارند پیر می شوند.

 

مردان سریع تر از شما پیر می شوند.

مردان به دنبال رضایت خودشان هستند و زنان به دنبال راضی کردن دیگران تفاوت های رفتاری میان دو جنس انکارناپذیر است.

مجلات، تلویزیون، خانواده و اجتماع، زنان را وادار می کنند که همواره زیبا و دوست داشتنی باشند و اگر دختری این شرایط را نداشته باشد باید از زنانگی خود دست بشویید. فشار زیاد است و ما صبورانه و گاه کورکورانه تسلیم آن می شویم . درباره مردان باید گفت که آنان در مورد ظاهر خود نگرانی چندانی ندارند. نگاهی به سرهای پیش از زمان مقرر تاس شده شکم های برآمده و ابراز محبت هایی که به ندرت اغوا کننده و آبکی است باید کافی باشد که وقتی احساس افسردگی می کنید. روحیه تان را بالا ببرد. . .  و به خود ببالید  که پنجاه ساله اید و از خودتان بهتر از مردان مراقبت می کنید.

 

مردان نیز مشکلات خود را دارند

یائسگی مردان ممکن است محرمانه از راه برسد و بدون آنکه خودشان بدانند توسعه یابد. بیشترین نشانه های آن شاید تنها علامتی مشخص که باعث ناراحتی شان می شود کاهش میل جنسی است.

پذیرش موضوع یائسگی برای مردان بسیار سخت تر از زنان است چون آنان از لحاظ جسمی کم تر در این مورد مطلع اند و افکارشان با واقعیت میلیون ها کیلومتر فاصله دارد و به سختی می پذیرند که تنها هورمون ها هستند. که مشکل را ایجاد کرده اند این موقعیت جدید با کاهش نیروی جسمانی کاهش فعالیت و گاهی افسردگی همراه است. اگر علت آن مربوط به کاهش تستوسترون ( کم تر از 2000 pg/ml) باشد می توانند مانند زنان از جایگزین های هورمونی استفاده کنند.

 

آیا می دانستید ؟

 - یائسگی تحولی زیستی است وقتی عملکرد تخمدان ها متوقف می شود نه تنها پدیده ناباروی به وجود می آید بلکه هورمون های جنسی دیگر نیز کاهش می یابد. مردان نیز تحت تاثیر همین تحولات قرار می گیرند با این تفاوت که آنان نابارور نمی شوند.

- که با این همه تحقیقات نشان داده است که سطح تستوسترون قابل استفاده در 30  الی 40 درصد مردان از سنین میانسالی به بعد بسیار کم می شود.

- بنابراین ما می توانیم آن را یائسگی مردان بنامیم. اما زمان آن نامشخص و نشانه های آن با نشانه های یائسگی زنان متفاوت است. کاهش تولید اسپرم در افراد مختلف کاملاً متفاوت است و زمان یائسگی از 45 سالگی تا 65 سالگی در هر فرد با فرد دیگر تفاوت دارد.

 

نکات کلیدی

- برای زوج های حدود پنجاه ساله دشوار است که به یکدیگر نگاه کنند و ببینند هر دو پیر شده اند اما باید همه تلاش خود را برای حفظ ارتباطشان انجام دهند.

- اگر همسر شما دیگر آن مرد همیشگی نیست. از این موضوع رخدادی مصیبت بار نسازید او را به مراجعه به پزشک تشویق کنید و از او بخواهید که ناامید نشود.

 

20- از قدرت فریبندگی و دلربایی خود استفاده کنید

اگر سن خود را بپذیرید و بدانید که تجربیاتی در زندگی به دست آورده اید قدرت فریبندگی های خود  را کشف خواهید کرد و پیش از  انکه ان را از دست بدهید می توانید تقویتش کنید.

اهمیت خوش ترکیبی و سفت بودن اندام ها

کاهش تمایلات جنسی هم در زنان و هم در مردان تنها به دلیل کم شدن هورمون های نیست. افزایش وزن و هیکل نامناسب باعث می شود که خیلی از زنان از رابطه جنسی بپرهیزند. چون تصور می کنند که دیگر جذاب نیستند. ظاهر همسر نیز می تواند  علت دیگر باشد. رسیدگی نکردن به سر و وضع و یکنواخت بودن ارتباط و خلق بد نیز می تواند عامل دیگری باشد.

 

زندگی جنسی خود را دوباره بسازید

برای راضی کردن دیگری باید اول خودتان راضی باشید بهبود دوباره حالت عضلات و اندام مناسب به انسان حس بهتر و اعتماد به نفس می دهد. به تمایلات پیشین خود توجه کنید و علایق تازه ای نیز برای خود بسازید  که بتوانید دوباره شور و اشتیاق را در خود حفظ کنید.

در پنجاه سالگی می توانید تمایلات جنسی خود را بار دیگر فعال کنید اما در این مورد اول باید با همسرتان گفتگو کنید. در غیر این صورت این کار عملی نخواهد بود.

 

آیا می دانستید ؟

- در دوران یائسگی سلول های تولید کننده استروژن و پروژسترون تخمدان کم کم تحلیل می روند.

- غدد آدرنال در این دوران نیز همچنان به تولید استروژن و پروژسترون ادامه می دهند که خود می تواند باعث تمایلات جنسی شود.

 

نکات کلیدی

- بدن خود را با ماساژ به وسیله کرم های معطر و لباس هاس کتانی و ابریشمی سرحال و آماده نگه دارید.

- همیشه آراسته، مرتب و منظم و خوش اندام و مطبوع باشید.

- به نیروهای فریبندگی و جذابیت خود که دیگر تنها جسمی نیست اعتماد کنید.

 

نمونه پژوهشی   

پنجاه سال سن دارم همه زندگی ام روبه رویم قرار دارد.

سال منتهی به روز تولد پنجاه سالگی ام سال چندان خوشایندی نبود. در مورد این سن خیلی نگران بودم. نگران از پنجاه ساله شدن تصور می کردم پنجاه سالگی یعنی زنی سالخورده که زیبای خود را از دست داده است. با این همه چند ماه پیش از ان زمان شوم فکر ترتیب دادن جشنی بزرگ به سرم افتاد. کارت های دعوتی تهیه کردم که در آن تصویر خودم به شکل جادوگر مهربان که سوار بر دسته تجادویی در آسمان پر ستاره پرواز می کرد. به چاپ رسیده بود این تصویر بیانگر چه چیز بود؟ پنجاه سالگی دلیلی برای جشن گرفتن .

همه دعوت شدگان به جشن  آمدند و جشن بسیار خوبی بود. از آن روز به بعد تصمیم گرفتم دیگر سن خودم را مخفی نکنم. در واقع به آن افتخار هم می کردم . همچنین تصمیم گرفتم برای خودم برنامه های ورزشی بگذارم که شامل چهل دقیقه پیاده روی هر روز صبح، هفته ای دو روز شنا کردن و دوچرخه سواری در تعطیلات آخر هفته بود. با این کار توانستم اندامم را زیبا  کنم و اصلا نیازی به رژیم های لاغری نداشتم.

 

 

گردآوری و تنظیم: نایس کلوب

برگرفته از کتاب 60 نکته ضد پیری مترجم گلی نژاد

 

برچسب ها:


مطالب دیگر:

اشتراک
نظر شما
نام:
نظر:  
عضویت در خبرنامه نایس کلوب
  
جستجو در سایت بر اساس کلمات کلیدی:

صفحه اصلی | درباره ما | قوانین و مقررات سایت | تماس با ما | راهنمای سایت | تبلیغات در سایت
عضویت در سایت | معرفی سایت به دوستان

E-mail: info@nicecloob.com
Phone: 09198145162 - 09381578776
آدرس: بابل - خیابان بابلسر - کوچه آخوندی - ساختمان مانلی
مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست.
لطفاً پیش از استفاده از سایت صفحه راهنمای سایت را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت بدان معناست که شما قبلاً صفحه راهنمای سایت را مطالعه کرده و به مفاد آن واقفید.

به نایس کلاب امتیاز دهید